Remarketing via Google AdWords was al langere tijd mogelijk, maar nu is het ook mogelijk om personen die je website hebben bezocht, opnieuw te benaderen met (gepersonaliseerde) advertenties op Facebook. Tevens biedt Leon de mogelijkheid om (remarketing) bannercampagnes te draaien buiten het Google Display Netwerk. Kortom: nog meer mogelijkheden om personen die je website hebben bezocht, maar geen conversie hebben gedaan opnieuw te benaderen en te verleiden om alsnog die conversie te doen!

 

Remarketing via Facebook

Je potentiële klant bevindt zich overal op internet: ze zoeken met Google, bezoeken (vergelijkings) websites, maar zitten in hun privé tijd natuurlijk ook op social media zoals Facebook. Waar het voorheen via LEON slechts mogelijk was om remarketing campagnes via Google AdWords (zoeken en display) in te zetten, biedt LEON sinds deze maand ook de mogelijkheid om deze bezoekers opnieuw te targeten met advertenties op Facebook.

Voor diverse klanten zet LEON met succes Facebook in als advertentieplatform, en nu is het ook mogelijk om remarketing campagnes op Facebook te draaien.

De doelstellingen (en de daarbij behorende advertentieformaten) kunnen zeer divers zijn. Deze kunnen varieren van het genereren van meer likes voor je Facebook pagina en daarmee het vergroten van je fanbase, tot aan het generen van directe sales.

 

Verkrijgen van meer likes

Om meer likes te generen voor je Facebook pagina zou je kunnen overwegen om een advertentie voor je Facebook pagina in de zgn. newsfeed van Facebook te plaatsen:

 

Een dergelijke advertentie heeft een grote impact en is zeer zichtbaar voor de Facebook gebruikers. Het is hierbij zaak om de uiting perfect aan te laten sluiten bij het eerdere bezoek aan de website, en duidelijk te maken waarom iemand juist jouw pagina zou moeten liken.

 

Sales driven remarketing

Net als Google AdWords, biedt Facebook ook de mogelijkheid om dynamische remarketing toe te passen. Aan de hand van eerder bekeken producten op een website, kan een dynamisch gegenereerde advertentie worden getoond, waarbij exact dat product getoond wordt, wat eerder bekeken (maar niet gekocht) is. De relevantie is hierbij uiteraard extreem groot:

FB_remarketing2
Voorwaarden voor een dergelijk dynamisch gegenereerde advertentie is, dat er een goede productfeed beschikbaar is met daarin o.a.: de naam van het product, de prijs, url en een afbeelding. Dynamische remarketing via Facebook is uitermate geschikt voor webshops.

Wil je starten met remarketing op Facebook of wil je meer informatie? Neem dan contact op via het onderstaande formulier

    U kunt meerdere velden aanvinken
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.